četvrtak, 2. srpnja 2015.

Healthy life,healthy mind.

Heej ljudi. Danas pišem jedan koristan post za vas,a radi se o mršavljenju,zdravoj prehrani,motivaciji i ostalomu.
Pošto je ljeto ovdje svi težimo da malo zategnemo tijelo i izgledamo što je bolje moguće. Prva stvar koja nas navodi da počnemo s zdravom prehranom i vježbanjem je motivacija. Pa ajmo malo o njoj.

-Motivacija.
Krenimo ovako,put k fit tijelu će biti dug i težak,ali to ne znači nemoguć. Kada bi bilo lagano,svi bi bili super građeni i imali mišiće,zato nemojte se bojati učiniti prvi korak. Trebati će vremena,dosta puta ćete htjeti odustati,možda će te i plakati,ali vrijediti će toga,vrijediti će svakog zdravog obroka umjesto pizze i svakih sat vremena potrošenih vježbajući jer ništa ne može zamijeniti ono vaše oduševljenje kada pogledate u ogledalo i kažete 'uspjela sam'. Nije stvar samo u vašem izgledu,stvar je u tome kako se osjećate. Radite to zbog sebe,ne zbog drugih,vi ste jedini bitni u ovome. Pokažite sebi da možete biti jaki i izdržati sve. Naše tijelo može podnijeti gotovo sve,stvar je u tome samo da naš um ne odustaje. Većina ljudi koja počne s fitnessom odustane,nemojte i vi biti skupina tih ljudi. Napravite nešto za sebe i svoje zdravlje,činite svakim danom mali korak,nitko to neće učiniti umjesto vas. Činite stvari koje vas čine sretnima,ako se ne sviđate sami sebi,promijenite nešto,svakim danom probajte biti bolji. Nikad se ne uspoređujte s drugima,svi smo različiti,usporedite se s osobom koja ste bili jučer. Vidjet ćete kakav je osjećaj dok vidite koliko ste toga uspjeli,jednom kad vidite rezultate to postaje natjecanje,natjecanje između osobe koja ste danas i osobe koja ste bili jučer.  Jako je važna vjera u sebe,morate vjerovati da to možete i da ćete uspjeti i to bude tako,ako vjerujete,već ste upola tamo. Zapamtite,rezultati se neće vidjeti preko noći,good things take time!

-Zdrava prehrana.
Zdrava prehrana je već 70% fitnesa,teško ćete izgubiti kilograme samo ako ćete vježbati,jer ne možete 'izvježbati' junk food.
Zdrava prehrana ne znači dijeta,niti ne znači da morate jesti malo.
Stvar je u tome da jedete gotovo sve samo u manjim količinama. Bitno je jesti puno povrća i voća,imajte barem jedan obrok koji sadrži povrće i jedan s voćem. Osim što će vas zasititi,u organizam ćete unesti i potrebnu dozu vitamina. Također,bitno je jesti i puno proteina,pogotovo ako želite izgraditi mišiće. Proteine imate u jajima,bijelom mesu,mliječnim proizvodima,morskim plodovima.
Smanjite unos slatkiša jer sadrže puno šećera koji se taloži u masno tkivu pri nedostatku kretanja. To ne znači da nikad više ne smijete okusiti čokoladu nego smanjite na minimum,običnu čokoladu zamijenite tamnom čokoladom koja sadrži veliki postotak kakaa.
Morate smanjiti i unos soli i masnoća. Umjesto prženog mesa jedite kuhano,nemojte jesti presoljenu hranu.
Imajte i pet obroka na dan,tri glavna i dva međuobroka. Poslije 20 h nemojte jesti ništa. Doručak neka bude najobilniji,a prema večeri smanjujte unos kalorija. Za doručak možete jesti one pahuljice od cjelovitog zrna ili musli,za ručak bijelo meso s salatom,a za večeru voćnu salatu. Jako je važno i piti puno vode,oko 2 litre na dan. Možete piti i onu detox water. Stvarno je jednostavno napraviti ju. Odrežete voće i stavite ga u vodu i pričekate malo kako bi voće 'pustilo' svoj okus.
-Vježbanje.
Ovaj dio ću podijeliti na onaj za one koji žele smršaviti i za one koji žele učvrstiti tijelo.
Mršavljenje: 
Za mršavljenje su aerobne ili cardio vježbe. To su vježbe u kojima se dosta znojite i time 'topite salo'. To su trčanje,vožnja bicikla,preskakanje užeta... Cardio vježbe možete raditi i kod kuće.
To su dosta zahtjevne vježbe,ali nije ništa preteško. Savjetujem vam da pogledate Youtube kanal FitnessBlender. Ljudi su genijalni i imaju najkvalitetnije videe. Evo vam nekoliko videa po kojima možete vježbati:



 Nemojte odustati čim postane teško,stisnite pauzu,popijte vode,udahnite malo zraka i krenite dalje. Možda prvi put nećete moći napraviti svih 40 minuta,ali već ćete nakon nekoliko dana uspjeti,samo vjerujte u sebe.
Nemojte raditi vježbe za mišiće ako imate sala jer one neće djelovati,prvo se morate riješiti masnih naslaga.
Cardio vježbama se gubi salo sa svih dijelova tijela.

Vježbe za mišiće:
Ako imate ravan trbuh bez sala možete krenuti sa vježbama za mišiće,tj. da biste izgradili pločice. Uz to je također bitna i prehrana puna proteinima jer oni pomažu u izgradnji mišića.
Možete raditi razne challenge koji obećavaju rezultate u tih 30 dana.


Rest day je također bitan kod vježbanja. To je dan kada se odmarate od vježbanja i dopustite mišićima da se izgrađuju i obnove. Imajte ga jednom ili dva puta na tjedan.
Cheat day je dan kada možete odstupiti od vašeg plana prehrane i pojesti nešto nezdravo. Tako pomažete organizmu da ubrza metabolizam i brže razgradi nezdravu hranu. Njega možete imati jednom u dva tjedna,ali opet to zavisi koliko je 'stroga' vaša ishrana.

I sad da kažem za rezulate,niko ne može reći koliko kg možete izgubiti u mjesec dana jer smo svi različiti,ali neka to bude oko 4-5 kilograma. Rezultati neće izostati,prije ili kasnije ćete ih vidjeti,samo nemojte odustati i trudite se.
Niko nikad nije reko da je žalio zato što je vježbao pa nemojte ni vi,budite najbolja verzija sebe. ♥


I ljudi,nadam se da vam se sviđa ovaj post i da vam je možda pomogao.


2 komentara:

  1. Post je predug i bas takve ja volim. Svidja mi se kako si sve ovo napisala, svaka cast post je vrhunskii!! :D
    new post kod mene

    OdgovoriIzbriši