nedjelja, 9. kolovoza 2015.

#BackToSchoolWithPetra- How I Study?

Bok ljudi. Danas pišem jedan po meni interesantan post zato što volim takve čitati, a i voljela bih s vama podijeliti moju rutinu učenja jer za mene djeluje,a možda će pomoći i vama.
Post će vjerojatno biti dugačak,kad ću ga podijeliti u dvije skupine,kako učim teorijske predmete,a kako one računske.
Krenimo.

Teorija!
Bazirati ću se na to kako učim povijest i geografiju jer to mnogima zna biti problem.
Prije nego što počnem učiti uvijek pojedem nešto,odmorim se i odem u sobu gdje sam sama i gdje me nitko ne ometa.
Prvo izvadim sve knjige iz ruksaka koje sam imala danas i posložim ih ajmo reći u grupe- one koje imam i sutra stavim na jednu grupu,a one koje nemam nekoliko dana stavim u drugu grupu. One koje nemam nekoliko dana spremim i izvadim sve što mi treba za sutra,knjige,bilježnice,neki pribor i ostalo.
I onda samo pregledam što imam za zadaću da se malo podsjetim,zadaća iz kemije,test iz povijesti i još jedan ili dva predmeta za ponoviti. 
Tada napišem zadaću,gledajući prema ovome prvo napišem zadaću iz kemije,i onda krećem na učenje povijesti.

Znači,važno je da si sve unaprijed pripremite. Pazite na sve. Morate uzeti sve bilježnice,radnu,udžbenik,kartu,kalkulator i sve što vam treba. Meni se znalo događati da idem učiti fiziku,pripremim sve,ali zaboravim kalkulator i onda se moram dizati,dekoncentriram sebe,a i gubim vrijeme. Tako da,pokušajte izbjegnuti to.
I sad,kada ste sjeli za stol,smjestili se u krevetu ili gdje već učite kreće pravo učenje. Kod mene to izgleda ovako,prvo što napravim je otvorim bilježnicu da vidim sve lekcije koje moram znati i krećem od prve. Nekoliko puta pročitam što je to u bilježnici i pokušam zapamtiti. Stvaram si asocijacije,povezujem događaje iz ranijih gradiva i stvaram sebi kao neku priču o tome. Nakon što sam učinila to i donekle zapamtila najvažnije gradivo iz bilježnice otvorim u udžbeniku tu lekciju i pročitam ju jednom ili dvaput kako bi dobila veću sliku događaja i zapamtila detalje.
I naravno pogledam i slike jer možda bolje zapamtim ako pokušam i s vizualnim dijelom.
Nakon što sam završila s prvom lekcijom,krećem s drugom i tada radim sve kao i u prvoj.  To napravim sa svim lekcijama i onda uzmem običan bijeli papir i kemijsku i napišem sve najvažnije na papir uz pomoć bilježnice ili uz pomoć svoga sjećanja i na kraju samo to pročitam.
Također najviše mi paše rješavati radnu bilježnicu nakon što sam naučila sve jer onda to dođe kao neki test i ispitam svoje znanje na pravim pitanjima. Razlog zbog kojeg ne volim rješavati radnu prije nego što sam naučila jer mi onda previše vremena oduzima traženje odgovora u udžbeniku pretrpanom raznim podacima.
Evo znači to je onako kako bi ja učila povijest,hrvatski,biologiju ili takve predmete.
Kod geografije bi sva mjesta tražila na karti da se mogu snaći na testu ili kada budem odgovarala.


Zadaci!
Ovo je kako ja učim kemiju,fiziku i matku. Dati ću vam primjere za kemiju i fiziku,jer sam u matki preloša pa nisam baš za savjetovanje što se toga tiče.
Krenimo s kemijom. Dosad u osnovnoj je bilo dosta i teorije u kemiji pa sam nju učila na sličan način kao i gore opisano. Ali,naravno većinom sam sve pisala na papire,napisala sam sve što trebamo znati o alkoholnom vrenju pa sam uz to dodala i jednadžbu. Mislim da mi je to stalno prepisivanje i korištenje tih raznih formula pomoglo da ih zapamtim i da se snalazim među njima. Na kemiji je potrebno dosta i na satu paziti kako bi shvatili kako se neke stvari izjednačuju ili kako od toga nastaje ono. Većinom su te stvari objašnjene i u udžbeniku,ali meni je lakše kada to shvatim na satu pa doma samo ponovim.
Vratimo se temi. Kemiju učim tako da prvo naučim teoriju čitajući bilješke iz bilježnice, a i udžbenika. Dosta toga naučila sam i kroz rješavanje zadaće jer smo mi uvijek imali zadaćću iz kemije pa se i tamo trebalo potruditi.
Nakon što naučim teoriju,na papir napišem neke natuknice i onda krećem na formule i jednadžbe. Najbolje mi ide kad nekoliko puta ponovim na glas cijelu jednadžbu jer tako dobijem dojam što ide poslije čega. Da,zaboravila sam napomenuti da uvijek učim i ponavljam na glas,jer tako čujem sebe i slušam ono što govorim,a pomaže i u samopouzdanju kada ćete odgovarati.
Onda jedno vrijeme provedem s jednadžbama,izjednačavam ih,pišem formule,a ispod napišem i riječima o kojem se spoju radi.
Također čitam i u udžbeniku.
I dok sam gotova s učenjem,samo uzmem bilježnicu da ponovim one najvažnije tvrdnje koje se i nalaze u bilježnici.
Nekada sam znala i podcrtavati najvažnije kako bi to najprije uočila.
*ajme koliko teksta,niko neće ovo ni pročitati*

Sada ću vam reći za fiziku,razlog tome što sam odabrala ovaj predmet je to što je moj nastavnik bio poprilično nezainteresiran za objašnjavanje nekih teških stvari,a očekivao je da ih znamo.
Mislim da sam cijelu godinu najviše posvetila fizici,ali hvala Bogu,trud se isplatio i uspjela sam izvući peticu.
Fizika u osmom razredu na početku je peace of cake,tj. ako ćemo reći na našem,lagana je. Na početku stvarno jest,imala sam sve petice u prvom polugodištu,a onda je došla brzina,grafovi,akceleracija i tu sam totalno zakazala. Sad bih mogla godinu dana kriviti profesora jer nije baš objašnjavao,ali to vama nema nikakve koristi,zato ću vam reći kako sam uspjela sve naučiti i to se isplatilo. Na kraju se trud uvijek isplati.
Kao prvo,teorija vam je uvijek bitna. Na usmenom ili u testu uvijek će vam biti koja definicija pa ju pokušajte što bolje naučiti i dobiti neke bodove na tome.
Sljedeće što je bitno u fizici je da znate formule,to vam je osnova kako biste riješili neki zadatak.
Ponekad formulu možete izvući iz samog pitanja,ali ja se nikad nisam htjela dovesti u tu situaciju nego sam radije naučila cijelu formulu pa je samo primijenila na zadatak.
Lako je riješiti zadatak kad imate onu jednostavnu formulu i ne morate ju izokrenuti i ništa,zar ne? Da istina je,jer znam po sebi da kako bi se mučila ako uopće ne mogu naći formulu i onda uopće ne znam riješiti zadatak.
Opet sam nekako skrenula sa teme.
Želim vam reći da se opskrbite svime što imate i mislite da bi vam moglo pomoći,uzmite knjige,bilježnice,radnu,koristite se internetom,ja sam učila preko Eduvizije,pitajte frendicu za pomoć ili ako nešto ne možete skužiti odite do nastavnika i zamolite ga da vam objasni.
Nemojte za sve čekati zadnji trenutak jer nećete stići,pogotovo kod ovakvih predmeta.
Krenite učiti i tjedan dana prije testa ako stvarno želite dobro napisati.
Ja sam učila jako puno za usmeni,svaki dan,čitala bi u udžbeniku,u svojoj bilježnici bilješke (koje smo također sami sastavljali),rješavala sam kvizove na internetu,a najvažnije od svega je da vježbate. Iako vam ne ide,znam da nije lijepo kad tri puta napišete zadatak krivo,trudite se,pokušajte shvatiti,pokušajte razne kombinacije formula i drugog.
I kada sam iz usmenog dobila 5,nedostajala mi je samo petica iz testa i tu sam se toliko trudila. Počela sam aktivno učiti tjedan dana prije,naučila sam svaki smjer svjetlosti,u kojem slučaju prolazi kroz žarište,koja zraka se odbija kako i ostalo,a na kraju toga uopće nije bilo na testu.
Mogu vam priznati da sam se ja tresla dok mi je nastavnik pred mnom ispravljao test,ali nekako sam preživjela i dobila 5. Neka vam to bude pouka i inspiracija da možete to napraviti,da je samo bitno koliko se trudite. Sve ovisi o vama,ako vi to želite,ako se potrudite,ništa nije nemoguće. Osjetit ćete taj ponos kada napravite nešto za što ste mislili da je nemoguće i biti ćete stvarno sretni.
Okej,ovo sam pretvorila u motivacijski govor (tekst).

Prestati ću sada pisati,ali stvarno. Nadam se da sam dobro objasnila,da vam nisam bila previše dosadna i da će vam bar malo pomoći. Pozz♥

Broj komentara: 14:

  1. Okej, ovo je zaista bilo predugo :D Ali je post veoma koristan! Celi sam pročitala i zaista daješ super savete, barem što se tiče učenja! ;) Hvala ti!

    OdgovoriIzbriši
  2. okej ,bilo bi nefer da na ovoliki tekst ne napišem i ja dug komentar ali pokušaću se potruditi dokazati da sam pročitala post...ovako ,prvo pitanje imam šta je Eduvizija? drugo vezano za fiziku i meni je bilo isto mislim ja sam na kraju prošla s 4 ali imala sam istog profesora kao ti ,pomalo nezainteresiranog,ali eto što si rekla nećemo ga kriviti haha xd iako je kriv haha xd, okej a vezano za historiju,geografiju i predmete koji se tiču jezika ,meni je to uvijek išlo..pogotovo historija nju samo pročitam jednom i eto ga, hahah xd geografija je u srednjoj meni malo teža ,pa sam se morala malo više truditi nego u osnovnoj ali opet.. hahax slažem se s tobom oko svega pogotovo da oko ovog da bismo trebali sve da pripremimo prije početka učenja,jer ja uvijek nešto zaboravim.. htjela sam isto tako reći da sam malo ovaj savjet oko hemije...imam malih problema oko hemije,tako da dobro dođe hjaahha xd
    odličan post,dug je ali tema je takva,škola je tema o kojoj bismo mogli pisati danima,i to o sve nekim podtemama ...ja ne znam šta pričam hahahhaha xd <3
    iamforeverdirectioner.blogspot.com
    emma

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eduvizija ti je ajmo reći stranica na netu koja sluzi da bolje naucimo neke predmete poput mat,fiz,hj,i nez tocno koje jos ima. Znaci,imas popis lekcija,odaberes,pa imas video o tome,tekst,sazetak i kviz,ali mana je sto je samo za razrede od 5-8,inace super je stranica ♥
      Hahah hvala na ovom prekrasnom komentaru!♥

      Izbriši
  3. Ovo što si napisala mi jako koristi. Pre svega nisam znala za Eduviziju i moram posetiti taj sajt. Ja uvek učim preko sajta Uči Slobodno. Na tom sajtu imaš razne video klipove u kojima se objašnjava kako uraditi zadaću iz matematike, fizike.. Takođe pratim i Antoniju Horvatek koja mi dosta pomaže. Pošto sam iz Srbije malo teže razumem šta priča, ali nmvz..
    Ove godine mi je fizika bila nekako preteška i nijedna zdaća mi bukvalno nije jasna. Uzmem svesku, knjigu i ništa mi nije bilo jasno. Ove (tj. prošle) školske odine smo imali nastavnicukoja je na času sve radila, samo nas nije učila fizici. Svakog časa je slala učnike da joj kupe doručak, pa je jela na času, ponašala se svakako i to. Ne znam kako, ali sam ipak izvukla 5 na kraju. Ostali predmeti mi nisu problem i sve ostalo mogu da preživim haha.
    Nadam se da te nisam smorila ovim komentarom , ali moram sa nekim popričati ahhaha... ☺
    # sry ako ima grešaka u pisanju

    Novi post ,pogledaj---→ milicamihaela.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ma ne smeta meni,ovako dugacak post zasluzuje ovakav komentar haha.
      Pogledaj Eduviziju ako si u osnovnoj,mozda ti pomogne.
      Znam kako ti je s takvim nastavnicima,uzas,pa ti znaj nesto.
      Iii hvala puno♥♥

      Izbriši
  4. Super post. Vidi se da si se bas potrudila da sve lepo objasnis, ja ne ucim na takav nacin ali opet mi tvoji saveti mogu biti od koristi! 😊

    anasviewoftheworld.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Fantastičan post, najdraža! Baaš si se potrudila, i mnoogo mi se sviđa. Meni su najgori ti profesori koji su sasvim nezainteresovani, imam i ja takvih. Za Eduviziju prvi put čujem, ali znam par sajtova koje sam koristila čisto kako bih utvrdila svoje znanje. Prvo sama vidim zadatak pa ga uradim, a onda pogledam po kakvom je postupku rađen u videu, i je li tačno rješenje. Odličan post, još jednom! :*
    http://blogforcoolgirls.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala srecoo♥♥♥
      I meni su baš uzasni,tu su da nam objasne,a na kraju sami moramo sve.
      Ugl,hvala ti puno jos jednom ahha♥

      Izbriši
  6. Super post,veoma koristan <33 Pogledaj moj blog i ako mozes preplati se uzvraticu :)
    llis9.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši