subota, 22. kolovoza 2015.

Čitam da preživim.

Heej ljudi. Danas donosim jedan dubokouman post jer imam baš inspiracije i bilo bi šteta to ne iskoristiti. Pišem post o knjigama,tj. o tome što knjige i čitanje znači za mene.

Za mene čitanje znači mnogo stvari. Netko čita kako bi obogatio svoj vokabular,netko kako mu ne bi bilo dosadno,a onda sam tu ja. Ja čitam iz mnogo razloga,jedan koji obuhvaća sve razloge je da pobjegnem od realnosti.
Sad se vjerojatno pitate što mislim pod time 'pobjeći od realnosti'. Znači,ja volim sanjati,ali po danu,ako shvaćate što želim reći. Osobe slične meni shvatiti će kad je ponekad teško živjeti u životu poput ovakvom,koji je surov i realan i koji očekuje od nas da to prihvatimo. Ja to odbijam,zato čitam. Zato ne čitam psihološke knjige i tako neke jer me one samo podsjećaju na probleme koje imam u stvarnom svijetu,podsjećaju kako svijet nije tako lijep kako ja želim da budem. Zato uvijek kraj mene treba biti neka dobra fikcija. Ne znam kako da vam opišem taj osjećaj kada uzmete knjigu i samo se fokusirate na to. To je neki osjećaj koji smo vjerujem svi osjetili,jer nadam se da svi imamo neku najbolju knjigu.
Ja priznajem da vjerujem u razne stvari poput vukodlaka,vještica,HOGWARTS i ostalo. Možda je to smiješno nekome,ali meni je to način na koji 'preživljavam' ovakav svijet koji je pun stvari koje su prerealne za mene.
Skrenula sam s teme.
Volim čitati jer to budi neki osjećaj u kojem možete biti netko drugi,u kojem proživljavate iste trenutke kao i likovi i koji su tako stvarni. Borite se s stvarima koje njih muče,sretni ste kada su oni sretni i nekako se vežete za te likove. Volim osjećaj kada ne mislim na vrijeme,ne zanima me koliko dugo čitam nego samo pustim da uživam i maštam. Stvar koja čini knjigu posebnom je čitateljeva mašta koja nailazi bilo koji film. Ni predivno napisana knjiga neće biti toliko dobra ako u čitateljevoj glavi nema neke mašte. To je ono što svaku knjigu čini posebnom. Mašta nam omogućuje da zamislimo kako bi bilo,da zavolimo likove bez obzira na njihov izgled i da razmislimo o njima. Kod filmova nema čitanja između redaka,ali kod knjiga ima. Ima onih rečenica koje nas navode da ih zapamtimo i da razmišljamo kasnije o njima,da analiziramo što je pisac htio reći i da ga pokušamo shvatiti.
Knjige su predivne,ako znate kako s njima. Mrzim dok netko kaže da ne može čitati,istina je samo da ne želi,da se ne želi opustiti i dati mašti na volju. J.K. Rowling je jednom rekla 'Onaj tko ne voli čitati nije pronašao pravu knjigu.' i mislim da je to definitivno istina.
Tko zna,možda ja ne bi sjedila ovdje i pisala ovaj post o knjigama da prije nekih 2 godine nije bilo moje mame koja je puno čitala. Samim time željela sam i ja pokušati,vidjeti što je njoj tako lijepo u knjigama. Pronašla sam to u prvoj 'pravoj' knjizi koju sam pročitala,a bila je to Mačka od R.L. Stine-a. Vidite,dovoljna je jedna knjiga koja vas može natjerati da želite još jer ste uživali.
Kad smo kod tih knjiga željela bi reći da je Harry Potter još uvijek moja najdraža knjiga,ja se divim Rowling,ta mašta,taj tekst,nešto predivno za čitati. Svi smo mi manje više odrasli uz Pottera,a dok pročitate knjigu shvatite tek koliko ga volite.
Knjige nam omogućuju da nam riječi stvaraju slike.
S knjigama ćemo se smijati,plakati,osjetiti bol,ali i sreću. Prva knjiga zbog koje sam plakala je Junaci Pavlove ulice koju smo čitali za lektiru u nižim razredima osnovne i jedino što sam se tada pitala je gdje je sretan završetak. S vremenom shvatite da nemaju sve knjige sretne završetke i ponekad volim to. Na primjer,smrt Gussa iz The Fault In Our Stars čini tako dobro knjigu. Knjiga ne mora imati sretan završetak kako bi bila dobra,jer ponekad neko poglavlje u životu završi tužno,ali to ne znači da je život loš.
A sada ću vam postaviti sliku svog najdražeg citate iz knjige. Ispričavam se što je slika loša,ali tada je bio mrak pa sam jedva uslikala.
Ja sam broj četiri; Pittacus Lore
Ii da,ovo bi bio kraj posta,nadam se da vam se sviđa i pošto sam danas napisala dva posta sutra nema ništa novo. 


22 komentara:

  1. Ovaj post...curo genijalno si ovo napisala! Ja također ponekad volim da knjige tužno završe...zato što to me nekako tjera da razmišljam...da prihvatim stvarnost i shvatim da nije sve savršeno i nikad neće biti, ali knjige će uvijek biti tu za mene i moći ću ih čitati i stvarati taj neki novi svijet u svojoj mašti...Jako mi je drago što si spomenula knjigu The fault in our stars zato što je ta knjiga jedna od mojih najvećih fetiša i čak sam svoj blog nazvala po njoj, jer me ta knjiga očarava...za mene je ona čarobna i ne prođe jedan dan a da je se ne sijetim i razmišljam o njoj. Na svom blogu imam jedan post o tfiosu pa pogledaj. Sve u svemu odličan post i danas sam se učlanila u tvoj blog,jer je stvarno odličan i nadam se da ćeš i ti moj pogledati i učlaniti se jer sam nova blogerica i želim steći čitatelje. :)
    Pozdrav od Struje!
    http://strujadreams.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti puno Saro. Slazem se da je TFIOS predivna knjiga,bas je posebna. I pogledat cu tvoj blog!♥

      Izbriši
  2. Kao da sam ja pisala. Knjige su za mene nesto cemu vredi posvetiti paznju , doziveti njenu pricu na nacin na koji su je likovi doziveli. Priznajem , do skoro sam i sama stojala pri tome da su knjige bezvezne. Da su tu da deic zadajuu muke u osnovnoj dok napolju sija sunce i sve poziva na ogru. A li vremenom knjige su postala moja ljubav , svetinja. Nista ne krije toliko mudrosti i razumevanja koliko knjiga. Uspela si da svoju ljubav prema knjizi docaras kroz ovih par recenica kako ja ne bih znala ni kroz romane. Gednijalno pises i steta bi bila da se takav talenat izgubi. Natavi pisati zato sto svi zasluzuju videti kakve sve talentovane ljude zapravo imamo. Pozdrav lepotice <333

    Priznajem novi post na mom blogu i nije onakav kako inace volim da pisem ( pomalo je dosadan ) ali bilo bi mi drago da pogledas ostale postove :
    http://mojnacindaletim.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ajme,hvala ti jako puno! Pisat ću još naravno♥

      Izbriši
  3. Jaoj Bože,post je fenomenalan...ja nisam citala harryja ali planiram i da znas i decaci iz pavlove ulie su i mene rasplakali :'( ali je post idalje fenomenalan
    dreamer-ana.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  4. Zaista predivan post! Razumem šta si mislila pod 'pobeći od realnosti' jer i ja to često radim samo na drugi način. Iskreno, nisam osoba koja voli da čita i ne slažem se sa tobom da svi ljudi koji ne čitaju knjige to ne žele. Jednostavno, postoje i oni poput mene koji ne mogu da se užive u knjigu koliko god to pokušavali. Ne znam da li ćeš ti to razumeti s obzirom da si toliki obožavalac knjiga, ali ja kad čitam ne osećam nikakvo zadovoljstvo i veoma je mali broj knjiga koje probude duboke emocije u meni. Ali da me ne bi skroz zamrzela zbog ovoga (XD) moram da kažem da sam i ja plakala uz 'Dečake Pavlove ulice'. To je zaista dirljiv roman. Sve u svemu, ti si sve sjajno napisala.❤

    http://aleksandrasmagicalworld.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahah ma naravno da te neću zamrziti jooj,malo sam se i ja krivo izrazila,ali dobro,pod time sam mislila na one kojima je teško i običnu lektiru pročitati,alii hvala ti puno Aleksandra♥

      Izbriši
  5. Jako dobar post. Sviđa mi se, i ja volim čitati.
    Učlanila sam se u tvoj blog, ako želiš učlani se i ti u moj, i pogledaj moj blog.

    http://adnnaacorner.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  6. ja ću doći kasnije da komentarišem opširno,sada sam pročitala post, ali imam ja mnogo toga reći na ovo ,hahah xd a sada žurim ,ali eto samo da najavim se haha xd

    -emma

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja sam prosto udesvljena otkrila sam tvoj blog pre nekih 15-30 minuta i zaista si fantasticna blogerka, jako si talentovana i samo tako nastavi.Ja sam se uclanila na tvoj blog uclani se i ti na moj ako ti se dopadne, ovo je moj email maya28102013@gmail.com, javi mi se ako zelis da uradimo neki collab post. ♥
    http://thewhiteandgold.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  8. Odličan post!
    http://mirjanasmagicalcorner.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  9. e ovako ,ja sam se vratila i puna sam (valjda) inspiracije da napišem šta mislim..ovo mi je tvoj najbolji post ikada napisan (dok ne dođe drugi ,za koji ću vjerovatno isto reći) ...toliko si me uvela u to ,mislim i ja volim da čitam,ali ti si to toliko opisala da sam ja svo vrijeme držala usta otvorena hahah xd stvarno predivno izražavanje,a sada vezano za knjigu...isto kao ti ,ja stalno gdje god vidim koju knjigu moram da je uzmem i ako ništa ostavim na policu pa kada budem imala vremena pročitam...ta maštovitost drugih ljudi te impresionira ,i ostaješ zatečen...najbolje od svega što ti možeš kao što si rekla stvoriti svoj svijet,otvoriti put svojoj mašti,ja imam jednu knjigu koju sam tako zamislila da su svi predobri i prelijepi,i stalno je se prisjećam..a vezano za ovaj dio oko tužnih priči,nisam fan..shvatam realnost,ali ja sam vječiti pozitivac,i ubija me kada pročitam knjigu koja ima tužan kraj,prva knjiga koju sam dobrovoljno pročitala jeste Obećaj mi od Jane Green i tu žena ima rak ali najgore od svega ona ima porodicu ,i na kraju ona umire,ja sam bukvalno preplavila krevet cijeli Božiji dan i noć plakala...stvarno sam po tom pitanju emotivna,kada gledaš kako se nečiji život gasi,i ne volim čitati takve knjige jer me unište ,i postanem negativna..znam da je to realnost,ali ja ne živim u realnosti,ne mogu jednostavno..i vezano za tvoj omiljeni citati ,jesam li ti ikada rekla da ja volim broj 4 ? i saada sam pročitala naziv knjige i odlučila da ću u potragu za njoooom hahah xd <3
    eto toliko od mene,odlično si ovu temu odradila <3
    iamforeverdirectioner.blogspot.com
    emma

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Aaa eMMa :D Uvijek me oduševiš svojim predivnim i iskrenim komentarima,uvijek se potrudis napisati nešto i vidi se si stvarno pročitala post i razmislila o tome.
      Jako bi mi bilo drago kad bi pročitala knjigu Ja sam broj četiri,alii deff nakon toga moraš pročitati i nastavak Snaga Šestice :D ♥

      Izbriši
    2. Ii da,zaboravila sam se zahvaliti,hvala ti na ovom predivnom komentaru,drago mi je što ti se svidio♥♥

      Izbriši
  10. Odličan post :)) Gel za tuširanje je fenomenalan :))

    Pogledaj moj blog i učlani se i ja ću u tvoj :)) allforgirls14.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  11. you look so beautiful and hot in your outfit! Great style!!


    http://www.shopchichandbag.com

    OdgovoriIzbriši