subota, 12. ožujka 2016.

#ChitChat - Gimnazija - dobre i loše strane

Pozdrav dragi moji.  Kao što možete vidjeti hešteg u naslovu, radi se o novoj seriji postova. Ovo će biti rubrika  koju ću pisati povremeno, kad imam potrebu samo pisati nešto. Znate i sami da kod mene ima postova koji su samo onako, da pišem, jadam se i pričam o životu. Ovdje ću pričati tako o nekim stvarima, kao što je ovaj post. Prema mojem iskustvu i mišljenju, pokušat ću vam pokazati dobre i loše strane gimnazije.

Kao što vjerojatno i znate ako čitati moj blog duže, da sam prvi razred jezične gimnazije. Školska godina će brzo proći, iako nam se trenutno ne čini tako pa sam odlučila s vama podijeliti neko svoje mišljenje o gimnaziji koje sam dosad stekla. Želim vam ovo prikazati što objektivnije, ali s dozom subjektivnosti jer želim da čujete kako zapravo je, ali isto tako i moje dojmove. Isto tako, znam da je dosta vas osmi razred pa razmišlja o srednjoj, tako da se nadam da će vam ovo bar malo pomoći da čujete neke stvari od nekoga tko je to stvarno prošao ( okej, pričam kao da ću maturirati ove godine ) a ne od nekoga tko gimnaziju vidio nije, a priča o njoj. 

Dobre strane:
1. Najbolje moguće obrazovanje
Kako god gledamo, gimnazija nam pruža najšire obrazovanje koje naš srednjoškolski sustav trenutno može ponuditi. U gimnaziji imate mnogo općih predmeta, većina predmeta kao i u osnovnoj, samo još ovdje latinski. Uči se mnogo toga i priprema vas za BILO KOJI faks jer dobivate mnoštvo informacija iz svih područja. 


2. Najbolja priprema za državnu maturu
Nisam sigurna za ostale zemlje, ali u Hrvatskoj se na kraju 4. razreda srednje škole piše državna matura. To su testovi iz hrvatskog, matematike i prvog stranog jezika koji su obavezni, a još možete polagati neke od ostalih predmeta ako vaš faks to zahtijeva. Naime, to su ispiti koji su obavezni za sve gimnazijalce i bez njih ne možete upisati faks, isto tako i učenici koji su išli u neku strukovnu školu moraju pisati državnu maturu ako žele na faks. Sada se vraćamo na to da je gimnazija najbolja za pripremu jer je matura sastavljena po gimnazijskom planu i programu učenja, a ne po srednjoškolskom. Mi u gimnaziji radimo sve stvari koje će biti na maturi, dok se u nekoj srednjoj školi to ne provodi, jer je u tim školama program ipak smanjen, ali testovi su isti. 

3. Omogućava nam da se pronađemo u stvarima koje nam idu
Sada zvučim kao dubokoumni profesor koji je odlučio podijeliti filozofiju školovanja. Ali, s jedne strane to i ima smisla, u tolikim predmetima i učenju i sami ćemo shvatiti koji nam predmeti leže i u kojim stvarima se možemo vidjeti pa ćemo se kroz godine sve više usmjeravati na njih. Moja profesorica biologije je na odlasku rekla nešto kao da pronađemo predmete koji nam idu i koje volimo i da njih forsiramo. I to je stvarno istina, ako si dobar u nečemu trebaš to forsirati, postati još bolji. 
Ajme ovo smo mi na hrvatskom hahaha






Loše strane:
1. Previše informacija
Gradivo koje učimo je stvarno previše, nagomilano informacijama koje nikad nećemo iskoristiti i informacijama koje nikad nećemo trebati. Sigurna sam da će me jednog dana netko zaustaviti na ulici i pitati '' Je li Kserkso naredio vojnicima da šibaju more? ''  i ja ću ponosno reći '' Da.'' 
Da, da učila sam povijest danas.

2. Previše predmeta
Naš sustav obrazovanja je jednostavno takav kakav je, mogu se ja sada žaliti ali to ništa neće promjeniti. Ali, samo da vam da, primjer kako je meni nekad. Nekih dana imati ćete malo toga za napraviti, ali pod tim malo ne smatram nekih pola sata, nego dva sata jer to je malo kad idete u gimnu hah. Uglavnom, hoću reći da ćete nekad imati samo neku zadaću, malo ponoviti i to je to. Nekih dana ćete imati učiti za test, napisati zadaću iz matematike koju uopće nemate pojma i učiti za dva odgovaranja, jer što bi bilo kad bi bilo. A gradivo nije kao u osnovnoj, puno je teže. I da, želim reći da gradivo nije toliko teško, samo je jako opsežno i sadrži puno informacija. 

3. Nemate zvanje nakon završene gimnazije
Skoro sam zaboravila na ovo. Ali, da, nakon gimnazije nemate nikakvo zanimanje. Ne volim dok ljudi kažu da si nakon gimnazije ' nitko i ništa' pa molim te, nisu ljudi učili i trudili se 4 godine  da bi bili 'nitko i ništa' ipak si naučio nešto. Hoću reći da nakon gimne nisi ni ekonomist ni medicinska sestra ni ništa takvo, jednostavno moraš na faks.

I to je sve za ovaj post jer je predug, baš sam se raspisala, a imam još toga za reći. Ako želite, mogu napraviti i drugi dio, samo napišite u komentare i recite mi sviđaju li vam se ovakvi postovi.☺

Broj komentara: 10:

  1. Iako si ti tu svašta nabrojala, i sama kao gimnazijalka mogu reći dosta o njoj. Nažalost završila sam u njoj bez imalo želje nakon što zbog svog zdravstvenog stanja nisam uspjela upisati željenu školu. Sve što si i sama rekla u potpunosti je istina, ali ja ju MRZIM, pod pravim smislom riječi mrzim. Možda je to iz čistog razloga što nisam uspjela upisati željenu školu, ali gimnazija u mom gradu je živi užas. Koliko sam samo prokletih suza prolila zbog nje, a uvjeravala sam da će mi biti dobro jer svi idu. Malo sutra, profesori su noćna mora. Znam da nije tako svugdje, ali u još nekim gimnazijama je te se moja smatra jednom od najtežih u Hrvatskoj, mjesto gdje (m)učenici često izvlače deblji kraj. Najviše od svega me smeta koliko npr. profesorica iz glazbene umjetnosti ističe svoj predmet kao da je najvažniji na planeti. Sad sam ti unakazila post s ovim komentarom i uistinu mi je žao, ali jednostavno je bilo jače od mene. Iako imam još dosta toga za reći, ovdje ću se zaustaviti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ajoj, kao prvo žao mi je što nisi uspjela upisati željenu školu, a kao drugo nisi uopće unakazila post, drago mi je što si rekla svoje mišljenje i iskustvo☺
      Istina, nije svagdje tako, npr. ja idem u jednu od 10 najboljih gimnazija u Hrvatskoj i ponosna sam što idem ovdje jer je to škola koju sam stvarno htjela upisati. I kako god, i ja sam plakala i užas jer je nekad preteško i profesori su nekad nepravedni ali sve je to dio škole. Ugl nisi uopće unakazila post☺♥

      Izbriši
  2. Odličan post! Ja nisam srednjoškolka, no lada dođe vrijeme za to vjerovatno ću upisati gimnaziju, tako da mi se ovaj post baš dopada. Volim ovakve rubrike gdje blogeri jednostavno iznose svoja iskustva i mišljenja! ☺

    ❤Budući da je adresa bloga promijenjena, da bi čitaoci nastavili primati obavještenja o postovima trebaju se iščlaniti iz bloga i učlaniti ponovo. Molim vas da to uradite!❤

    zaraslifestyle.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  3. Post je odlican. Jako mi se dopada. Meni je mnogo koristio, s obzirom da ja planiram da upišem gimnaziju :)

    Posjeti moj blog i uclani se na njega, ja na tvoj vec jesam :)
    http://alwaysbepositiveee.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  4. Vjeurjem da ce mi ovo puno pomoci jer niti sama za sada ne znam sto cu upisati, dvoumim se za gimnaziju, ali jos ne znam zato sto nemas nikakvo zvanje, ali odlican post svakako ✨

    GIVEAWAY --》 kreativanblog.blogspot.com ❤

    OdgovoriIzbriši
  5. Odličan post, draga! Kao neko ko takođe ide u gimnaziju mogu reći da se gotovo u potpunosti slažem sa tobom. Meni je u gimnaziji odlično i nijednom nisam požalila zbog svog izbora. Mogu reći da ni ne učim puno jer mi dosta uđe u glavu u školi, pa učim svega sat vremena i to ne svakog dana. U ekstremnim situacijama kao što je odgovaranje iz biologije učim malo više haha. Ali uglavnom mi je mnogo lako jer bukvalno učimo isto što i u osnovnoj samo sa dopunama. Jedino razmišljam kako ću položiti maturski ispit, ali sa gimnazijskim znanjem to ne bi trebalo da predstavlja veliki problem. I kod nas se isto polaže maturski ispit, kao i prijemni za željeni fakultet. Čini mi se i da se piše maturski rad iz oblasti koju sama odabereš. Uglavnom do toga ima još više od tri godina, pa neću još razmišljati o tome. :)

    OdgovoriIzbriši