petak, 26. svibnja 2017.

Moje iskustvo s fiksnim aparatićem

Još jednom, pozdrav dragi moji! Nedavno sam u Instagram direct dobila zahtjev da napišem post baš na ovu temu i odlučila sam to i napraviti. Možda će nekome pomoći ili će vam bar biti zanimljivo čitati. Pokušat ću opisati sve jako detaljno, barem ono čega se sjećam.

Ja sam dobila aparatić u 11. mjesecu osmog razreda. Prije toga bila sam na neke kontrole, dogovore, slikanje zubiju i uzimanje otisaka. Dok vam uzimaju otisak zubiju stave vam baš puno nekakve paste u zube i onda vi morate zagristi i držati to neko vrijeme dok se ne stvrdne. 

Meni je problem s zubima bio to što mi je gornja čeljust bila pomaknuta prema van, ako to mogu tako objasniti. Zubi mi nisu bili totalno ravni, ali to nije bio neki veliki problem. Više je bio problem to s čeljusti. 

Sada ću preći na postavu aparatića. Čula sam neke priče da to zna boljeti i tako nešto te odmah kažem da to nije tako. Postavljanje traje oko 20-30 minuta i pomalo je neugodno zato što morate držati usta otvorenima, ali ne boli. Ja sam prvo dobila samo gornji aparatić kako bi mi se zubi priviknuli, a nakon nekih 2 mjeseca dobila sam i donji dio.

Ako vas zanima postupak, prvo se na vaše zube stavlja ljepilo pa se tu zalijepe bravice (to su one male kockice) i kroz njih se provlači žica i sve se steže. 
Meni je prvi dan bilo dosta neugodno, dok sam jela osjećala sam se kao da će mi sve to otpasti, ali naravno da nije. Sljedećih četiri dana otprilike zubi su me baš boljeli. Cijela čeljust me boljela i bilo mi je baš teško jesti jer mi je bilo teško pregristi hranu. Ta bol je prestala za par dana i onda sam mogla jesti, makar mi je još uvijek bilo čudno imati aparatić. 

Na kontole sam po prilici išla jednom mjesečno, tj. svakih 40 dana. Tada vam se zatežu žice, ortodont provjeri je li sve u redu, imate li kakvih problema i  to je to. 

Ako vas zanima jesam li imala kakve probleme s time, jednom mi je žica izašla kod zadnjeg zuba i to je bilo prilično neugodno zato što me stalno bockala. Na početku, imala sam kao male rane, tj. nisu to baš bile rane, ali tako nešto sve dok se nisam prilagodila. Ipak, aparatić nije onako gladak pa je to sve smetalo. 
Jednom mi je pukla ili otpala bravica, ne sjećam se točno. Tada sam zvala ortodonticu pa smo dogovorile termin i ona mi je to popravila. To su sve male nezgode koje sam imala, čula sam da su neki ljudi bili nepažljiviji od mene pa su često morali ići slagati bravice ili žice. 

Uglavnom, prala sam zube tri puta na dan, nekad čak i češće. Imala sam i neku posebnu četkicu s kojom se točno mogle očistiti sve ismeđu bravica. Na početku ćete možda morati malo paziti što jedete kako ne bi oštetili aparatić, ali kasnije možete sve bez problema jer ćete se naviknuti. Ne preporučam žvakanje žvakaća jer će vam se sve zalijepiti, meni to nije bio problem zato što niti inače nisam baš žvakala žvakaće. 

Zubi vam se uglavnom popravljaju u prvih nekoliko mjeseci nošenja aparata, a kasnije ga nosite kako vam se ne bi vratili u prvobitni položaj. Ja sam ga nosila godinu dana i jedan mjesec, makar to zavisi od osobe do osobe. Znači, skinula sam ga u 12. mjesecu 1. razreda srednje. Skidanje je bilo gotovo za dvadesetak minuta, nije ništa boljelo, na kraju vam stavljaju na zube nešto kako vam ne bi ostali ostatci ljepila na zubima. 

I tada smo došli do onog drugog dijela, to je onaj prozirni aparatić koji skidate svaki put kad idete jesti. Gotovo je nevidljiv. Ja sam ga dobila isti dan kad sam skinula fiksni, bio je to divan osjećaj! Zubi su mi bili baš glatki i jako mi se sviđalo kako su se popravili. Zatim, dobila sam taj prozirni i na početku sam ga mjesecima nosila svaki dan, cijeli dan, osim kad sam jela. Tada sam na kontole išla rjeđe, svakih 2-3 mjeseca. I svaki put kad sam bila na kontolu, mijenjali smo vrijeme nošenja tog aparatića. Onda sam ga morala nositi 12 sati, pa 1o i sad smo došli do onog dijela na kojem sam sad. 

Na zadnjoj kontoli bila sam negdje u 3. mjesecu i tada mi je rekla da ga nosim svaku drugu noć i jedno vrijeme sam ga nosila tako. Sada ga nosim 1-2 na tjedan jer ga ne moram nositi tako često. I na kraju, za nekih mjesec dana morat ću ga nositi jednom mjesečno ili nikad. Tako da, praktički sam gotova s aparatićem. Taj je proziran i lako se skida i stavlja. Pere se normalno s četkicom i pastom, kao što perete i zube. I ima oblik vaših zubiju što je ludo! 

Nakon nekih 2 mjeseca nakon što sam imala taj aparatić, gornji dio aparatića pukao mi je na dva dijela (ups!), ali sam ga još uvijek mogla nositi, iako sam ga stavljala u dva dijela. Mene je bilo jako strah reći to mojoj ortodontici zato što sam očekivala da će biti ljuta, ali na kraju nije bilo uopće strašno. Ona mi je rekla da ga nastavim nositi tako u dva dijela jer je sve bilo isto, osim što sam imala tri dijela (dva gornja i donji dio). 

Ja sam oba aparatića dobila besplatno, ali za to morate imati neku od anomalija inače se plaća, a aparatići su prilično skupi. Nisam sad sigurna za cijenu pa neću ništa ni pisati, ali vi to možete provjeriti. 
Sad ću vam staviti jednu sliku s aparatićem koja je dosta stara, ali što sad!

A sad imam dvije slike gdje se smijem, dobro, imam ih više gdje se smijem, ali ove su dobre hah.


Sve u svemu, ako imate priliku i mogućnost nositi aparatić kako biste popravili zube, preporučam vam da ga onda i nosite. Ja sam jako zadovoljna što sam ga nosila, zubi su mi se baš popravili i poravnali tako da sam jako sretna zbog toga. Totalno se isplatilo.

Mislim da sam rekla otprilike sve, ali ako nisam, pitajte u komentare sve što vas zanima pa ću vam odgovoriti! Pusa♥

Broj komentara: 13:

  1. Jako koristan post za sve koje se dvoume za aparatić. Tko želi popraviti tj.poravnati zube, definitivno bi se trebao odlučiti za to. Poslije, kada se zubi izravnaju, dobije se više samopouzdanja i naravno, ljepši je osjećaj. Nisam imala nikad potrebu nositi aparatić ali da sam trebala, definitivno se ne bih dvoumila. Imaš divne zube i osmijeh!♥

    My little corner

    OdgovoriIzbriši
  2. super post. i sama bi trebala nosit aparatic ali ne znam, nikako da se odlucim.

    MagdalenaŠ.

    OdgovoriIzbriši
  3. Veoma interesantna, edukativna i poučna tema za post. Predivno napisano. Uzivala sam citajuci. I sama planiram da ga nosim, tj da je nosim te mi znaci ovo tvoje iskustvo.

    Visit me, Gothic

    OdgovoriIzbriši
  4. Jako koristan post i sama treba da nosim aparatić i možda ga nakon ovog post i stavim kad vidim kakav je učinak. Ti si predivna! :)

    Minnah's Life

    OdgovoriIzbriši
  5. Zubi su ti prelijepi. Ja također sad nosim fiksni aparatić. Nosim ga vec 6mjeseci prije 2 mjeseca sam dobila donji. I imam loše iskustvo sa aparatićem. Gornja čeljust odnosno zubi na gornjoj čeljusti su me užasno bolilo oko 1-2mj kada sam dobila aparatić, a kada sam dobila donji vec mi se odlijepio. Imam užasnu ortodonticu. Sve srece ništa nisam morala platit. I onaj višak žice što ti mora ostat meni je to nekak puklo preko noći i ja sam taj višak žice progutala.... Uskoro idem na kontrolu za aparatić. Takod a se nadam da će sve bit dobro
    nominirale smo te za tag na našemu blogu ako želiš pa pogledaj.
    https://anastazijaiemma.blogspot.hr/2017/05/the-versatile-blogger-award.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uhh baš mi je žao što ti je tako, ali možda bude bolje s vremenom☺♥

      Izbriši
  6. Divno si izgledala i dok si nosila aparatić, a sada ti zubi jako lepo izgedaju, što mogu videti po slikama. :)

    Giveaway je na mom blogu ------> Fashion, Beauty and Style

    OdgovoriIzbriši