petak, 23. lipnja 2017.

13 Reasons Why

Hej dragi moji, danas ću vam pisati o jednoj seriji koju sam nedavno odgledala, a svi ste za nju čuli i vjerojatno gledali. Kad je izašla svi su pričali o njoj i to me pomalo odbilo i nisam ju planirala gledati, ali jedan mi je dan bilo dosadno te sam pustila prvu epizodu. I postala opsjednuta! Odgledala sam ju u tri dana, puno razmišljala o njoj i odlučila s vama podijeliti dojmove.

Serija je napravljena po istoimenoj knjizi Jaya Ashera. Radi se o djevojci Hanni Baker koja dolazi u novu školu, upoznaje razne ljude koji ju povrijede na razne načine i na kraju ona si oduzme život. Prije nego što je to učinila, snimila je 13 kaseta i svaka od njih posvećena je osobi zbog koje se ubila. Ta kutija s kasetama proslijeđuje se od jedne do druge osobe i dolazi do Claya Jensena, osobe koja je bila zaljubljena u Hannu i kroz njegovo slušanje saznajemo što joj se sve to dogodilo.


Upoznajemo Justina, Brycea, Zacha, Tonyja, Jessicu, Sheri, Marcusa i mnoge druge likovi i slušamo njezine kasete u kojima priča kako se sve dogodilo i što su učinili. Neki su učinili stvarno loše stvari, stvari za koje, nadam se, da će platiti, ali neke su bile ''samo'' vrijeđanje. 

Imam puno dragih likova u ovoj seriji, ali najdraži među njima su mi Jeff, Justin i Zach.

Jeff je vjerojatno najbolja osoba u ovoj seriji, toliko čista i nevina duša koja je završila tragično. Poginuo je u nesreći za koju nije kriv. On je samo htio trenirati, imati dobre ocjene i pomoći Clayu s curama. Treba mi epizoda koja će se zvati "13 razloga zašto je Jeff Atkins zaslužio bolje".

Zatim imamo Justina, on je lik koji je učinio loše stvari, stvari zbog kojih se sigurno kaje, ali ja ga uopće ne mogu osuđivati, samo ga mogu voljeti zato što i on ima gomilu problema. Obitelj mu je u kaosu, mama se drogira, stalno ima neke nove dečke koji ga mrze i žele ga izbaciti iz stana, jedan ga je čak i gušio, a njegova mama nije učinila ništa. Ne može više biti doma pa luta gradom ili prespava kod nekog prijatelja. 
Pod velikim je utjecajem svojeg bogatog frenda Brycea i mislim da se on druži s njim zato što se osjeća da mu nešto duguje jer su se Bryceovi roditelji brinuli o njemu dok njegova mama nije mogla i dok nije imala novaca, oni su mu kupovali knjige, hranu itd.

I sada imamo jednog lika koji mi je nekako postupno postao jako drag lik, upoznajte velikog košarkaša Zacha Dempseya. Mislim da je on jako dobar i da možda čak nije zaslužio biti na Hanninim kasetama, ono što je napravio je vjerojatno bilo u trenutku ljutnje zato što joj je priznao da mu se sviđa, a ona ga je odbila. Bio je uz nju kad ju je Marcus povrijedio i na kraju se zalaže za to da kažu istinu pa je on zapravo pozitivan lik. 

Alex zna biti jako smiješan i to mi se sviđa kod njega, ali zapravo je dosta depresivan i Hannina smrt je jako utjecala na njega.

Tony je Clayov prijatelj i on je pravi prijatelj, ali baš pravi. Nadam se da svatko u životu ima takvu osobu i on je jedini od ovih likova koji se ne nalazi na kasetama. 

Eh, sada Bryce. Na početku mi se činio okej, onaj popularni dečko koji nije najbolji na svijetu, ali je okej. Zapravo, Bryce je silovatelj... Samo se nadam da će on za to platiti, a vjerujem da bude.

Ono što mi se sviđa kod ove serije je tema, realnost i neka mističnost. Tema je jako bliska tinejdžerima, zanimljiva je i sam taj način na koji je Hannah ostavila kasete je drugačiji. Sviđa mi se kako scene samoubojstva i silovanja nisu izostavljene, one su toliko snažne i realne da vas boli dok gledate, ali doslovno boli. Serija me ostavila tužnom, potresenom i pomalo razočaran u svijet. Prvo zbog toga kako su se odnosili prema Hanni samo zbog nekih glupih glasina, pa zbog toga kako je život nepravedan prema Jeffu, dok Bryce ima sve (iako mislim da mu nešto jako fali, nešto što ga je učinilo takvom osobom...), zatim ostala sam tužna zbog osoba koje se ne brinu za svoju djecu, zbog tinejdžera koji misle da se nemaju kome obratiti i ne znaju iskazati svoje osjećaje. 

Na početku mi nikako nije bilo jasno zašto se Hannah ubila, bilo mi je teško shvatiti, ali dok sam došla do kraja shvatila sam kako joj se puno loših stvari dogodilo, jedna stvar je potaknula drugu i jednostavno se nakupilo. Osjećala se kao teret drugima i kao da nije vrijedna, a zapravo je bilo ljudi koji su ju voljeli. Ljudi sada pate nakon što nje nema. Ako se ikada osjećate tako depresivno, zapamtite DA POSTOJE LJUDI KOJI VAS VOLE, LJUDI KOJIMA VI, BAŠ VI ČINITE DAN LJEPŠIM i pričajte s nekim, netko će vas htjeti poslušati. 


Ova serija ima najsnažniju poruku ikad od svih serija koje sam gledala, a to je da nikad ne znamo što se događa u nečijem životu i da ne znamo kako naše riječi utječu na nekoga. Riječi će pogoditi nekoga manje, a nekoga više, zato zapamtite da riječi bole i prije nego što kažete nešto razmislite ima li uopće smisla govoriti nešto što nekoga može zaboljeti. 

1. Jeste li gledali seriju i što mislite o njoj?

Broj komentara: 12:

  1. Pre svega, hvala ti na preporuci. Ne, nisam je gledala iako sam čula mnogo pohvala o njoj. Tvoj review post o njoj je veoma dobar, i kad odgledam serije koje sam planirala odgledati preko leta, onda ču sigurno gledati i ovu.

    Morning routine: Summer vs. Winter | laAdda

    OdgovoriIzbriši
  2. Ajmee... baš si se napisala o seriji i doslovno sam sve pročitala od riječi do riječi. Čula sam puno o seriji, ali nikad ovako o likovima što me stvarno potaknulo da i ja pogledam iako nisam neka ljubiteljica takvih serija, ovo ljeto ću sigurno pogledati ^^
    Novi post -> This is my life

    OdgovoriIzbriši
  3. Čula sam za ovu seriju od toliko prijatelja i poznanika, ali nikako da ju krenem gledati. Knjigu sam pročitala i knjiga me je ostavila bez teksta. Jako sam puno mislila o njoj. Ako nađem vremena ovoga ljeta, sigurno ću ju pogledati. Sjajan review. :)❤︎

    sretnisanjar.blogspot.hr

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja obavezno moram pročitati knjigu!☺ Hvaa ti♥

      Izbriši
  4. Sve što si napisala je upravo tako i ove like si stvarno odlično okarakterisala! Slažem se u potpunosti sa porukom koju si ostavila na kraju. Odgledala sam seriju i ostala bez teksta. Moja preporuka :)
    messy hair and hot coffee

    OdgovoriIzbriši
  5. Divan post mila, slike su prelepe ♥

    Pozdrav, Kristina ♥

    http://onlyforgirlsbykristina.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  6. Prije svega želim da pohvalim tvoj blog, jako lijepo izgleda,i ti jako dobro pišeš.
    Za ovu seriju sam čula i definitivno ću je pgledati ovog ljeta, čini mi se kao jako zanimljiva, tinejdžerska serija.

    PS. Ako želiš pogledaj moj blog : http://amaterskaumjetnost.blogspot.ba/
    I da, pratim te, ako želiš uzvrati :D

    OdgovoriIzbriši