petak, 3. studenoga 2017.

Započni svoj fit život

Hej najdraži moji! Prije nekoliko tjedana obećala sam vam post vezan za vježbanje i taj fit život, ali nikako da ga napišem. Ne znam ni sama zašto, ali eto, danas ga pišem. Pokušat ću vam dati neki savjete koji bi vam mogli pomoći u tom 'novom početku' zato što vam se možda čini teško promijeniti prehranu, početi redovito vježbati, jednostavno, pokrenuti se. 

Vježbam oko godinu i pol, ali mislim da kroz tih godinu i nešto nisam dala sve od sebe. Vježbala sam dosta, trčala sam i trudila se, ali što se tiče prehrane, tu se nisam previše angažirala. Ne bih rekla da sam se hranila nezdravo, općenito jako rijetko jedem pizze, hamburgere i ne pijem gazirano. Nisam dovoljno pazila na to jedem li dovoljno voća, povrća i proteina. Tako da, mislim da sam mogla postići više da sam to stvarno htjela, ali sada je ovako i nemam za čime žaliti. Osjećam se puno bolje nego onda kada nisam vježbala, osjećam se jače i brže. I to mi je bitno.

Dosta sada o meni, želim vama podijeliti neke savjete, ukazati na neke stvari u kojima sam ja griješila i tako. 

1. Informirajte se.
Svaki početak je težak zato što je pred vama gomila stvari o kojima ne znate dovoljno i o kojima morate naučiti. Bitno je da se informirate, da pitate nekoga tko se s time duže bavi ili da se koristite internetom. Na svu sreću, u današnje vrijeme se na internetu može naći gomila informacija koje vam mogu pomoći. Čitajte članke, postove, gledajte videe zato što ima puno ljudi koji dijele svoje iskustvo s drugima. Samo morate znati gdje tražiti. Ja volim gledati savjete na Pineterestu, Youtubeu i pratim gomilu profila na Instagramu. 

2. Krenite polako. 
Ako se nikada niste bavili trčanjem, ne očekujte da ćete moći trčati 20 minuta bez prestanka. To se odnosi na sve, krenite polako, dan za danom bit ćete sve bolji. Jedan nezdravi obrok zamijenite voćem, čokoladne pahuljice za doručak zamijenite zobenima, radite male korake, ali radite ih svaki dan. I na tome se temelji uspjeh. Na stvarima koje radite svakodnevno, a ne na onima koje radite povremeno! 

3. Ne uspoređujte se. 
Uspoređivanjem samo štetite sebi, ne možete usporediti neku fitness trenericu s vama zato što ste na potpuno drugačijim razinama. Neka vam drugi ljudi budu inspiracija, ne bi vam trebali izazivati ljubomoru nego samo želju da budete bolji. 
Isto tako, vjerujte u sebe da možete doći do svoga cilja zato što vam ništa ne vrijedi ako vi ne vjerujete u to. 

4. Kardio nije rješenje za sve.
Često čujem da ljudi misle da jedino kardiom možeš smršaviti. Kardio vježbe su zapravo aerobne vježbe, a to su trčanje, vožnja bicikla, planinarenje i taj tip vježbi. Ali, na mršavljenje velik utjecaj ima prehrana, tj. najveći utjecaj ima prehrana, a isto tako bitne su i vježbe snage. Ako imate mogućnost odlaska u teretanu, nemojte bježati od utega i svih tih spravi zato što ćete pomoću njih izgraditi mišiće koji će na kraju trošiti više kalorija nego što to čine masne naslage. Pročitala sam i podatak da samo 2 treninga snage na tjedan mogu smanjiti postotak masnih naslaga za 3% kroz 10 tjedana. Zamislite koji su onda rezultati nakon godinu dana. 

5. Promijeni svoju rutinu.
Ovo se odnosi na onaj period dok vježbate, ali uvijek radite iste stvari. Od toga nema prevelike koristi zato što se vaše tijelo navikne na te vježbe i napor pa onda ne stvara nove mišiće i više ne napredujute. Povećavajte kilažu s kojom vježbate, trčite duže i brže i radite nove vježbe s kojima ćete 'pogoditi' one mišića za koje niste ni znali da ih imate. Pored svega toga, bitno je da mijenjate rutini zato što će vam u protivnom dosaditi i odustat ćete. 

6. Ako ne promijeniš svoju prehranu, ništa se neće promijeniti.
Sat vremena na dan može vježbati gotovo svatko, ali za ono što ti jedeš ostatak dana treba neka vrsta samokontrole. To ne znači da sedam dana u tjednu jedeš samo salate i ništa drugo, nego da paziš da su stvari koje jedeš svježe i zdrave, a ne prerađene. Naravno da si ponekad možeš priuštiti čokoladu ili pizzu, ali nemoj da ti postane svakodnevica. 

Inače, sa kineskih sajtova naručila sam ovu majicu za trčanje koju jako volim, napravljena je od onog ugodnog materijala namijenjenog za vježbanje i znojenje pa je u njoj ugodno trčati. Naručila sam u M veličini koja mi odlično odgovara. 
Htjela sam vidjeti kakva je kvaliteta tajica pa sam naručila ove najobičnije crne i dosta su tanke, malo i prozirne pa ih nosim samo kod kuće. Ali su zapravo  jako ugodne za vježbanje.
Majica: Dresslily
Tajice: Zaful

Došli smo do kraja posta, mislim da ću napisati i drugi dio zato što imam još dosta toga za reći, a ne želim da bude predugo. I da, ovo su samo neki moji savjeti, nisam profesionalac tako da..

1. Vježbate li ili planirate početi?
2. Želite li više ovakvih postova? 

Broj komentara: 18:

  1. Tema je i više nego dobar i važna za sve nas. Zaista si ovo divno napisala i objasnila, te dala super savjete. Vjerujem da će tvoji savjeti da budu od koristi za mnoge od nas, kao što si meni pomogla da saznam još mnogo novih stvari za koje nisam znala ^_^

    OdgovoriIzbriši
  2. Odlicna ideja za post. I jako korisni saveti, sve pohvalee. ❤

    Volela bih da bacis oko na moja tri nova posta koji su na blogu.❤
    https://smallwomenscorner.blogspot.rs

    OdgovoriIzbriši
  3. Još jednom si me oduševila svojim postom. Mislim da je ovo sve jako bitno za sve koji žele početi vježbati i sigurna sam da će nam svima pomoći. Genijalan post, draga! :)❤

    sretnisanjar.blogspot.hr

    OdgovoriIzbriši
  4. Jedna sam od tih koji hoce pre svega da budu ''fit'', ali nikako.
    Hvala ti jer si bila ta koja mi je pomogla!! <3
    Zapratila sam te, ako zelis uzvrati! <3

    OdgovoriIzbriši
  5. Ajoj ovo je tema o kojoj bi trebalo znatno vise da se prica! Jako informativan i poucan post,mene si bas podstakla da se od ponedeljka bacim na svoj fit rezim!Odlican post draga

    New post is on my blog. Visit me, Maleficent

    OdgovoriIzbriši
  6. Sjajan post draga, takođe mislim da je jako bitno ne uspoređivati se već imati fokus na svom cilju.
    Look my post and visit my blog

    OdgovoriIzbriši
  7. Veoma neobican ali strava post. Odusevljena sam... ljubac

    Pracenje za pracenje? <3

    http://www.ioannesstyle.com/

    OdgovoriIzbriši
  8. Cijelu godinu si govorim da cu poceti, odradim nekoliko dana neke vjezbe, ali nista puno. Dala si jako korisne indormacije i dala si mi motivaciju da se vise fokusiram na cijeli taj proces. 😊❤

    http://beautybydorotea.blogspot.hr/?m=1

    OdgovoriIzbriši
  9. Super ideja za post! :)

    Zapratila sam te, nadam se da ćeš uzvratiti. ♡
    Shoot for the stars

    OdgovoriIzbriši